Illustrator Emma Thyssen maakt het nieuwe campagnebeeld voor Voorleesweek 2023. De slogan van deze editie is 'Word jij mijn voorleesbuddy?', waarmee we iedereen willen oproepen om een voorleesbuddy te worden en voorleesvrijwilligers extra in de kijker willen zetten.
Een affichebeeld voor Iedereen Leest maken is een opdracht waar ik zelfs mijn oesters voor zou laten staan.
Emma Thyssen is sinds 2005 zelfstandig illustrator en freelance ontwerper van kinderboeken, familieparcours, reis-/restaurantgidsen, kindercollecties en luisterboeken. In 2011 kwam haar eerste kinderboek op de markt: Hart gezocht, verloren, gevonden, dat de prijs voor 'beste kinderboek' kreeg uit de handen van Jan Hoet. Nadien volgden o.a. Schaap, Nelson, Wonderkonijn, Meneer Blobvis zkt een liefje, Billie, Laika Kosmoheld en vele andere titels. Ze creëerde ook samen met Het Geluidshuis de reeks Kabouter Korsakov en ontwierp kledingcollecties voor JBC. Voor Schaap zoekt schoen kreeg ze in 2015 de tweede prijs van de Leesjury. Recent verscheen Piep Fladdermuis, een luisterverhaal door Het Geluidshuis en Kim Crabeels. Ze houdt van oesters, grüner veltliner, Bangkok, drakenvlinders, tekenen en konijnen.
Emma gaat met veel enthousiasme aan de slag: ‘Een affichebeeld voor Iedereen Leest maken is een opdracht waar ik zelfs mijn oesters voor zou laten staan. Het feit dat de campagne ook nog eens voor het grootste deel fysiek in postervorm wordt gevoerd, maakt dit voor mij een opdracht die beter smaakt dan de gruner veltliner bij die oesters.'
Eind juni maken we het campagnebeeld bekend.